Kristian A & Paul W.

Va fan, folk borde lyssna mer på Kristian;

"Åh politik,
du kan va lugn.
Du är inte på modet och jag använder
mina molotovs till att supa med
."

Jag tar tillbaks min frågan om Obama från igår. Det finns tre viktiga personer inom politiken:

1. Guy Debord
2. "V"
3. Simon John Ritchie (mer känd som Sid Vicious)

Som bubblare dyker Love Antell upp

Resten kan skita ner sig. Som den store Bukowski en gång sa:

"Skillnad mellan en demokrati och en diktatur är att i en demokrati så röstar man först och lyder sedan order: i en diktatur behöver man inte spilla tid på att rösta."

Eller Troopen kanske:

"oavsett parti, samma skit, styrande elit"

Och Isabel ge oss en länk och så kanske du kan förklara dig? (Nu blev du omnämnd igen.)
Jag har också spanat in Kristofer Ahlströms blogg, och han verkar bara villja göra reklam.
Eric  - Control är vacker film, hur vida det är "ballt" att lyssna på postpunk tänker jag inte uttala mig om, man lyssnar på det man vill, om man sen så gör det för status så är det patetiskt, men det är den personens egna val. Och så kanske jag kan ska klämma in en brasklapp; jag lyssnade på Joy Division innan filmen. Sen är det alltid intressant att diskuterar postpunk, eller punk över huvud taget.

Nu ska jag skita i valvaken, kanske supa lite (fast det är ESS imorgon så vi får se) och kolla på V for Vendetta.

Så jävla bra!

Kommentarer
Postat av: mimmi

jag tycker alla de där PSL-videorna är hemskt vackra. och V for Vendetta också. och Kristian Anttila.

2008-11-05 @ 01:09:43
Postat av: Per som gillar karaoke.

Carl, jag tänker inte lägga mig i, så som resten av dina vänner, men dina blogginlägg börjar allt mer likna ett försvar i en rättssal.



Jag vill bara citera karin boye.



"Den mätta dagen, den är aldrig störst.

Den bästa dagen är en dag av törst."

2008-11-06 @ 11:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0