Du och jag döden.

HAHAHHAHAHHAHAHAHAHHAHAHA, Det händer igen och det är så kul. Kom på en egen grej någon gång?
Förlåt, ville bara bara lufta lite.

Nu börjar vi, tycker att alla ska hedra mitt sista höstlov med en tyst minut. RIP höstlov08. Samtidigt som veckan var stillsam så var den samtidigt väldigt spårat. Sådant gillar man! Lite Heroes, lite alkohol, lite koffeintabletter, lite playboy bunnys, lite CK, lite skåningar, lite choppande i Arninge centrum och mycket mer. Sen var det också den där jävla In Flames. Två dryga förband, svindyr öl (som ändå var den bland de godaste jag druckit, pris = kvalitet?). lång väntetid och världens sämsta publik. MEN ändå så bra! Dock så ska alla mesar och idioter som vågade visa upp sig där skämmas, vart var dansen och stämningen? Och att man inte rycker upp sig efter ha blivit tillsagd en gång är inte heller speciellt lyckat. Usch och fy, mindre fjortisar och mer metal är vad Sverige behöver.

Snart är det vinter, det suger, men man får väl hoppas på en vinterdrog.

Ett fenomen jag är otroligt förbryllad över är när man ska tex ska skriva ut ett utropstecken och väljer att ha ett mellanslag innan man skriver ut det, ex "AIK är bäst !", alla borde väl veta att man inte ska ha något mellanrum där? Förstår inte varför man väljer att dumförklara sig själv så grovt.

Vad säger ni, Obama eller?

Ett annat intressant fenomen är julhetsen, varför så tidigt? Jag försår att alla affärer kör stenhårt, men det är för dem är vinstdrivande företag som vill tjäna pengar på oss och eftersom vi är så hjärntvättade så glider vi bara med. Varför rycker vi inte bara upp oss och säger stopp? Är vi så lata och lätt manipulerade? Men det känns så fel att förstöra hela grejen med att ha bara ha vissa saker under en ganska kort och intensiv period varje år. Så där att man precis hinner tröttna på det, men inte vill tacka nej till det när det väl kommer tillbaks. Fast det är nog för sent, konsumtionssamhället har greppat tag i julen. (Alltså precis som allt annat.)

Juste, är det någon som har sett Emils Guy Fawks mask, den försvann i lördags, säg till om ni det kanske är så att ni har den på ert golv eller liknande.

Tänkte besvara herr/fru Anonyms kommentar på mitt förra inlägg.
Tråkigt att du inte vågar droppa den, jag gillar öppenhet, men samtidigt förstår jag dig. Den personliga integriteten är viktig och egentligen får jag inte ut mycket mer om jag vet vem du är, det handlar bara om att du ska våga säga vad du tycker!
Klart det kommer bli svårt, därför börjar jag med de absolut största och med tidens gång får jag beta av företag efter företag. Dotterbolag har jag hyfsat koll på (tex Cheap Monday till HM efter uppköpet), men sammarbeten blir svårare. Jag får forska en hel del. Men mycket handlar om att jag vill kunna visa på alternativ till de "självklara valen" om du förstår vad jag menar? För att på så sätt få ökad jämställdhet på marknaden och ett mångsidigare samhälle.
Den enda bloggen jag läser är CKs, något alla borde göra, Kristofer Ahlström vet jag inte vem det är (ska spana in honom efter att det här är klart) och Alex tillika hans broder har jag uppfattat som två idioter, så nej jag läser inte deras bloggvärk.
Och om jag är galen, vet inte hur du definierar det ordet, men jag skulle nog vilja kalla mig själv galen. Det blir roligare så,

Per my man! Alltid lika bra citat, tack!
Jag väljer att citera mig själv från en natt nu under lovet då jag ännu en gång blev inspirerad utav filmen "Tillsammans":
"Det är borgligt med byxor"




Kommentarer
Postat av: isabel

Jag gillar hur du skriver, Carl! Och förresten är min lunarstormdagbok (2004-2006) full med mellanslag mellan texten och punkterna. I know, I'm a lame ass.

2008-11-04 @ 15:42:38
URL: http://bellsibellsi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0