Idag.

Idag har jag bestämt mig, jag ska försöka att sluta stödja alla multinationella företag. Mitt första steg blir att sluta dricka Coca Cola och andra drycker från företaget, efter det så är det McDonald's och Burger King som ska försvinna. Är medveten om att det kommer bli extremt svårt, använder mig nu av Windows och vet inte hur jag ska lösa det problemet. Är det enda rätta att gå över till Mac? Finns det några andra alternativ somjag inte känner till? Det här leder också till att second handaffärer är det enda stället jag kan handla kläder på, så tips på schyssta ställen är att föredra.

Idag börjar alltså projektet och det ska bli intressant och se hur det går.  

TITTA!


Dagens andra ämne: Är Per min enda läsare, eller finns det några andra där ute som bryr sig? Min nyfikenhet tycker att det skulle vara kul om ni visade er, men jag förstår också om man vill fortsätta vara anonym, det är väldigt skönt ibland.

Det sista från mig idag blir: höstlovet ska bli en svart vecka.

General Knas och Akademien får avsluta idag.

"Dom sprider propaganda som om det var deras sätt att andas
Men det är inte dom som vi ska klandra
Det är vi som måste handla
Det går ju alltid att skylla på dom andra
Men ett steg och sen har man börjat vandra
Och När man väl har tatt det första, lika bra att ta det andra
Vi måste vägra deras sanning, vägra deras lögn
Stänga av apparaten och vakna ur vår sömn
För det är dags att ta till handling, dags att ta tillbaks
Avslöja spektaklet, det blir general knas
"

Taget ur låten "Ctrl Alt Del" från "Tändstickor För Mörkrädda". 


Kommentarer
Postat av: Mikaela

jag tycker det är ett jävligt bra initiativ du har tagit min vän! man borde ju följa ditt goda exempel här i livet

2008-10-23 @ 13:18:27
Postat av: darja

du är så cool att till och med jag läser din blogg

2008-10-23 @ 14:43:20
Postat av: viktor

det är ju lika illa om du börjar med mac :O

det enda rätta är att köra på linux, det är gratis för alla som vill ha det. =D

2008-10-23 @ 16:22:12
Postat av: mimimimimimimimimmi

det låter hemskt smart tycker jag.

jag har läst din blogg några gånger, så himlans trevligt!!!

2008-10-23 @ 18:33:29
Postat av: Jessie

väldigt bra det där med att sluta dricka cola och så.. om inte annat så blir det billigare :P

Det är klart man läser din blogg. Den är så trevlig så :)

2008-10-23 @ 20:53:27
Postat av: hanna

oh vad inspirerad jag blir! haha. jag kanske kör en liknande variant... fast jag jobbar ju på mcdonalds kom jag på. herregud.

2008-10-25 @ 22:23:56
Postat av: anonym

Är alldeles för feg för att släppa anonymiteten, tyvärr¨. Kom in på din blogg av en slump, en ganska rolig slump, eftersom du och jag är lika gamla och jag går på Åva (vågade! cred för det, tack). Hursom verkar du vara en smart mänska, hur luddigt det än är att beskriva någon som "smart". Jag gillar faktiskt din blogg! Men jag tvivlar på att du lyckas med att inte på något sätt stödja multinationella företag. Du måste ju då ha koll på alla företag du anser vara multinationella och alla deras dotterbolag och företag som de samarbetar med. Men vad vet jag, du kanske är HELT galen :). Om du pallar en fråga: läser du några bloggar? Jag sensar Kristofer Ahlström- och Alex Schulman-vibbar. Vaga, vaga, men jag tycker att de finns där?

2008-10-28 @ 11:44:07
Postat av: Naylo

men kalle ANVÄND LINUX FFS :d

2008-11-07 @ 02:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0